Na de breuk met André Hazes probeert Monique Westenberg zich opnieuw te richten op rust, zelfzorg en haar gezin. Via Instagram deelt ze regelmatig haar dagelijkse bezigheden. Deze week staat niet haar zoon of ex-partner centraal, maar een schoonheidsproduct dat ze vol enthousiasme aanprijst: collageenpoeder. Wat een persoonlijke tip lijkt, leidt tot stevige discussies in de reacties onder haar post.
Dagelijks gebruik en openlijke promotie
Volgens Monique gebruikt ze het collageenproduct al ruim een half jaar trouw. Ze laat weten zeer tevreden te zijn met het resultaat. In haar bericht vertelt ze dat ze geregeld vragen krijgt van mensen of het echt werkt. “Ik krijg nog vaak vragen of het echt werkt en of ik er blij mee ben, dus hierbij nog eens: ja, ik ben fan,” schrijft ze.
Ze deelt in dezelfde post ook een kortingscode waarmee volgers het product met voordeel kunnen aanschaffen. Daarmee is direct duidelijk dat het om een betaalde samenwerking gaat. De vermelding van de kortingscode laat zien dat het geen vrijblijvende aanbeveling is, maar een commerciële samenwerking met het merk.
Twijfels over werking en oprechtheid nemen toe
Haar enthousiaste toon wordt niet door iedereen gedeeld. Veel volgers zetten vraagtekens bij de werkzaamheid van het collageenpoeder. De reacties variëren van milde twijfel tot ronduit afwijzing. Zo noemt iemand het ‘pure geldklopperij’ en zegt een ander dat het ‘veel te duur is voor wat het doet.’
Daarnaast wordt haar rol als influencer bekritiseerd. Sommige volgers vinden het ongeloofwaardig dat een collageenpoeder verantwoordelijk zou zijn voor haar huid.
Vooral omdat ze eerder cosmetische ingrepen zou hebben laten doen. Dat roept vragen op over de oprechtheid van haar aanbeveling en de betrouwbaarheid van influencers in het algemeen.
Cosmetische behandelingen blijven punt van kritiek
Meerdere reacties verwijzen naar vermeende behandelingen die Monique in het verleden onderging. Eén volger schrijft: “Ik ben wel benieuwd naar het resultaat zonder botox…” Een ander zegt: “Dat mensen hier intrappen.
Hoe naïef kan je zijn? Die vrouw heeft álle mogelijke gezichtsbehandelingen gehad.” Volgens deze critici is het misleidend om dan een voedingssupplement aan te prijzen als bron van schoonheid.
De toon onder haar post is scherp. Veel volgers lijken allergisch voor het samenspel tussen commercie en persoonlijke cosmetische keuzes. Het roept een bredere discussie op over hoe eerlijk en transparant influencers eigenlijk zijn wanneer ze beautyproducten promoten.
Relatie met André blijft haar online imago kleuren
Ondanks dat Monique zich tegenwoordig op andere dingen richt, blijft haar verleden met André Hazes een schaduw die met haar meebeweegt. Hun knipperlichtrelatie begon meer dan tien jaar geleden en leidde in december 2020 zelfs tot een huwelijksaanzoek. Maar in maart 2021 werd de verloving alweer verbroken.
Sindsdien volgden kortstondige relaties tussen André en onder meer Bridget Maasland en Sarah van Soelen. Tegenwoordig lijkt hij een serieuze relatie te hebben met Noa Braaf, die hem opnieuw stabiliteit lijkt te geven. Monique houdt zich ondertussen op de vlakte, maar haar naam blijft onvermijdelijk verbonden aan het liefdesverleden.
– Tekst gaat verder onder de video –
Discussie over geloofwaardigheid en beïnvloeding laait opnieuw op
De reacties op Moniques post blijven binnenstromen en tonen aan hoe gevoelig gesponsorde content is. Zeker wanneer het gaat over uiterlijke verzorging en persoonlijke geloofwaardigheid. De kritische toon wijst erop dat volgers niet zomaar klakkeloos aannemen wat bekende gezichten aanbevelen.
Of het collageenproduct daadwerkelijk doet wat het belooft, blijft vooralsnog een onderwerp van discussie. Wat wel duidelijk is: deze post raakt een gevoelige snaar en zet opnieuw de schijnwerpers op de geloofwaardigheid van beautyreclames op sociale media.